werkenbij werkenbij werkenbij werkenbij werkenbij werkenbij werkenbij werkenbij

OVER COOLBLUE

Coolblue. Ooit begonnen als studentenbedrijf. Nu één van de snelst groeiende e-commercebedrijven van de Benelux. Sinds onze oprichting in 1999 hebben we maar één doel: klanten blij maken. We geven advies met verstand van zaken en hebben een obsessieve focus op klanttevredenheid. Samen werken we keihard om onze klanten te verwonderen.

Meer weten over Coolblue?

Hoe het is om te werken bij Coolblue

Er zijn weinig bedrijven waar zoveel collega’s ook vrienden zijn. Dat is onze kracht. Omdat we het samen beter weten dan alleen. Omdat je tegen vrienden gewoon de waarheid vertelt. Omdat je bij je vrienden jezelf kunt zijn en je niet hoeft te verstoppen achter een stropdas of een duur pak. En omdat het gewoon leuk is.

De basis voor vriendschap is vertrouwen. Daarom krijg je bij Coolblue veel verantwoordelijkheid. Je hoeft niet eerst 3 handtekeningen van managers te verzamelen voordat je jouw idee kunt uitvoeren. We geloven in gewoon, doen. Niet lullen, maar poetsen. En ja, dan gaat er weleens wat mis. Maar daardoor maken we onszelf juist elke dag een beetje beter.

Vastroesten in je functie? Dat gaat je niet lukken bij ons. We veranderen namelijk continu. Dat vraagt flexibiliteit, maar het biedt je ook een hoop kansen. Bijvoorbeeld als er een nieuwe functie bij komt omdat we zo snel groeien. Of als je eigen functie verandert doordat je team groter wordt.

Manifest

Onze cultuur is ons succes. Begonnen als vriendenclub, nog steeds een vriendenclub. Eéntje van slimme, ondernemende vakidioten.

Het is belangrijk dat iedereen begrijpt waarom we dingen doen zoals we ze doen. Dat iedereen onze cultuur omarmt. En onze waarden consistent kan uitdragen.

Dit zijn onze merkwaarden. Ze beschrijven wie we zijn en waar we voor staan. Wat ons verbindt en hoe we met elkaar omgaan.

We hebben ze in 2011 voor ‘t eerst opgeschreven met alle Coolblue’ers. Een stukje van iedereen. Nu, jaren later, passen ze nog steeds perfect bij ons. Dat is natuurlijk geen toeval. Want op basis van deze waarden kunnen we toetsen of iemand wel of niet bij ons past. Zo voorkomen we dat we elkaar teleurstellen.

Onze merkwaarden helpen ons ook keuzes voor de toekomst te maken. Want voor elk besluit, hoe klein ook, kunnen we deze waarden gebruiken om te kijken of het bij ons past.